dimarts, 16 de novembre del 2010

ESCOLA CEIP DE RELLINARS


Avui ha estat un dia d'allò més interessant amb l''estada a l'escola de educació infantil de Rellinars. És una escola molt peculiar, perquè tenen un pla d'estudis diferent a les demés. Aquí us deixo l'enllaç de la web/bloc que tenen perquè em sembla molt interessant fer-hi una ullada:
El parvulari està tot junt, es a dir, P3, P4 i P5. L'escola té, a part de molt espai per als nens en el recinte escolar, un petit bosc per ells, ja podeu imaginar-vos el joc que això els proporciona.

El dia ha començat ben d'hora ja que tenia una estona de cotxe fins arribar-hi. Un cop allà ja estava la Myriam de 3er esperant-me, una noia excepcional. El primer que hem fet és fer un petit recorregut per l'escola però hem hagut de deixar-lo per mes tard perquè ja arribaven els nens. He entrat a la classe i ha sigut genial la rebuda. La mestre, la Maria, m'ha presentat i els nens han estat molt afectuosos.
A continuació m'han explicat que avui era el dia de la joguina i que tots portaven una i explicaven el motiu, totes aquestes joguines anaven al racó de les jocs. Després han començat la rotllana del llibre recomanat. Un dels nens portava un llibre i explicava als seus companys perquè els hi recomanava, desprès la mestre el llegia i per últim entre tots preparaven un full on hi posaven el títol l'autor l'editorial i l'any.
Un cop han acabat, la Maria, els hi ha dit que m'expliquessin tot el que estaven treballant. M'han explicat que van trobar un cargol al bosquet de l'escola i ara els estan estudiant i en tenen uns quants a classe. També m'han explicat molt bé que avien anat al cosmo caixa i que estaven estudiant un mico molt antic, que es deia Lucy i tenia 30000000 d'anys i estaven investigant coses sobre ella. Sabien que mesurava 105cm i ells s'han comparat en un paper amb alçades. També saben que s'ha esbrinat l'alçada de la Lucy per la grandària de seu peu i ells ho han reproduït en unes rajoletes de fang, amb els seus peus, han buscat fòssils, etc.
Ja era l'hora del pati, i he tingut uns guies excepcionals. Desprès han entrat tots i en quant s'han rentat les mans i ha fet un pipi, ens hem assentat tots en rotllana i ha començat el joc de filosofia, on hi havien unes regles, per parlar d'un en un i discutien sobre unes imatges que la mestre els hi posava.
No m'havia n'hi adonat però ja era l'hora de dinar, poc a poc els nens han anat marxant a casa o bé a preparar la taula al menjador. Abans de dinar els metres fan una reunió, hi he tingut el privilegi de poder assistir, molt interessant veure com preparen les classes.

Per la tarda quant han arribat tots han començat a parlar d'un llibre d'uns pingüins que sense ells adonar-se han començat a parlar de números, ha estat molt interessant sentir les seves reflexions. En acabar han tingut estona lliure, on m'han fet uns dibuixos preciosos, i hem estat escrivint una miqueta diferents noms.
Ja s'havia acabat la tarda, m'ho havia passat d'allò més bé, tots em feien abraçades i petons per acomiadar-se.
M'ha agradat molt l'organització d'aquesta escola, i l'entorn que tenen aquests nens, ja que és un privilegi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada