dilluns, 27 de desembre del 2010

CONCEPTUALITZACIÓ DE LA NATURALEZA DE L'APRENENTATGE AMB L'ORDINADOR

El Sr. Charles Crook ens planteja quatre models d'us d'ordinador a través de metàfores, on ens explica com la tecnologia pot ensenyar o ajudar a aprendre. Aquests models els podem trobar en un enllaç del bloc del Jordi Simon i son els següents:
La metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor
Ens explica que el que fa aquests programes és substituir algunes de les tasques del mestre. Un exemple seria els tutorials de youtube o bé activitats del Jclic.
L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge de l'alumne.
La metàfora de la construcció: L'ordinador com alumne
Aquí serà l'alumne el que controla l'ordinador no al inrevés.Dos exemples d'aquests tipus de programes són: Scratch i el Winlogo, on l'alumne dona una serie d'instruccions per a realitzar qualsevol cosa
La metàfora com a laboratori: L'ordinador cm a simulador
S'utilitzen programes on es permet experimentar, ja sigui dibuixar algu i després donar-li moviment, o bé amb el cas de la doctora xinxeta, és un programa on ens permetrà a través dels jocs experimentar diverse coses sense haver-ho de comprovar en la realitat.
La metàfora de la caixa d'eines: L'ordinador com a eina
Els ordinadors ens ofereixen un ventall molt ampli d'eines que ens faciliten les tasque, per tant és important conèixe-les per a poder centrar l'aprenentatge en aspectes més  constructius, creatius o reflexius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada